• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Lån utomlands

Jessica121

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
27 Juni 2023
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
1
Poäng
1
Hej, jag är student men har också timjobb, just nu är jag utomlands själv i Kosovo men det har dragit ihop sig rejält med pengarna, har 4 veckor kvar här + kommer inte få lön på 2 månader efter jag kommit hem så jag tänkte ta lån, men jag vet inte vem som skulle acceptera mig och om det ens fungerar att låna utomlands utanför eu, har swedbank.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 234
Mottagna reaktioner
934
Poäng
817
Har du inkomst i Sverige så kan du ju låna, dem vet ju inte vart du befinner dig just nu så är inget hinder på det hållet
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 894
Mottagna reaktioner
1 662
Poäng
1 117
Systemet mellan kosovo är sverige är förmodligen snarlika (utan att veka).

Har du inkomst och kreditbetyg som medborgare i kosovo får du säkert lån från deras banker. precis som i sverige.

Har du dåligt kreditbetyg i kosovo och ingen inkomst där som medborgare blir det nog svårt.
Däremot så rapporterar knappast UC till kosovos upplysningscentral eller kosovos motsvarighet till UC till sveriges upplysningscentral.

Har du inkomst från båda länderna och kreditbetyg så kan du säkert få dubbla lån utan att det i sverige påverkar det andra i kosovo och vice versa.

Endast spekulation från min sida. Gissningsvis är det ungefär så det funkar
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp